YouTube Reclame | Waarom Youtube Reclame?
16009
post-template-default,single,single-post,postid-16009,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.2,vc_responsive
 

Waarom Youtube Reclame?

16 Sep Waarom Youtube Reclame?

Vandaag de dag is het niet eenvoudig om als bedrijf uw potentiële klanten te bereiken. U kan net zoals vele anderen de traditionele media inzetten zoals tv, radio of papier. U ziet het vele bedrijven zonder aarzelen doen. Ze zetten een advertentie in een gratis huis-aan-huisblad of zelfs een vaktijdschrift. Vraagt u zich echter niet af wat er mee gebeurt? Dat weet eigenlijk niemand zeker, maar zoals u misschien uit eigen ervaring thuis kan spreken belanden deze gratis bladen meestal rechtstreeks in de papierbak als oud papier. Ook al worden deze tijdschriften misschien wel bekeken er is weinig kans dat uw advertentie tussen alle andere er uit gaat springen.

Ook op TV proberen merken de aandacht van potentiële klanten te trekken met commercials. Toch zien we hier ook een gedragsverandering in dit medium. Terwijl we vroeger met tegenzin naar deze reclamespots keken of zelfs er letterlijk van wegliepen, is er nu de mogelijkheid om deze gehele reclameblokken heel simpel door de spoelen.

U kan ook op de radio een kort spotje laten horen op een bepaalde muziekzender die past bij uw doelgroep. Denkt u daar toch maar eens twee keer goed over na voordat u dat doet.  Er is weinig kans dat u in dat grote bereik uw relevante prospecten gaat bereiken. Er bestaan geen muziekzenders die specifiek inspelen op interesses. De meerderheid is gewoon waste, mensen die u bereikt maar niet tot uw doelgroep behoren. Ten slotte vermelden we niet eens de dure kostenplaatjes die hier allemaal aan vast hangen.

Uiteindelijk komt u tot het besef dat u toch eens moet overwegen om nieuwe media in te zetten. Ook daarin moet u steeds meegaan met de nieuwe trends en ontwikkelingen. Bovendien moet u aanwezig zijn waar uw doelgroep zich bevindt namelijk online. Wat is dan een betere plaats om uw prospecten te bereiken dan op de allergrootste online videosite YouTube? YouTube bereikt in België dagelijks 1 miljoen gebruikers en de homepage genereert een duizelingwekkende 2,3 miljoen impressies op een dag.

Als u aan Youtube denkt, heeft u waarschijnlijk het beeld dat enkel jongeren hier aanwezig zijn die luisteren naar muziek en kijken naar grappige filmpjes. Toch is dat vandaag niet meer het geval. Jong en oud hebben hun weg al gevonden naar deze op één na grootste zoekmachine. En u? Zelfs de verdeling tussen man en vrouw op YouTube is bijna gelijk. Tegenwoordig zoekt men bijna alles op YouTube. Van het bekijken van de nieuwste trends tot het ineenzetten van kasten. Er zijn meer dan 4 miljard videostreams per dag. Mensen gebruiken het als ontspanning, maar verstrekken er ook informatie en inspiratie. Bovendien kijkt men ernaar waar en wanneer men wil. Dit dankzij de komst van de smartphone en tablet. YouTube is dus niet enkel meer een kanaal dat enkel gemaakt is door en voor consumenten, maar waar bedrijven ook een verhaal kunnen vertellen.

De beste manier om dus helemaal mee te zijn is door gebruik te maken van gesponsorde YouTube-video’s. Waarom? YouTube is overzichtelijk en rendabel. Als u op YouTube wilt adverteren heeft u alleen een video nodig. U betaalt enkel wanneer iemand uw video bekijkt. Dus gedaan met het verspillen van een groot budget aan advertenties die nog niet eens bekeken worden. Nu kan u eindelijk uw doelgroep bereiken op basis van wie ze zijn, hun locatie en hun interesses, bijvoorbeeld mannen van 18 – 30 jaar oud in Antwerpen of vrouwen die graag reizen. Wat is het effect van gesponsorde video’s op YouTube? De effecten zijn namelijk : aandacht creëren, informatie verstrekken, betrokkenheid opwekken en conversie generen. Op deze manier kan u uw prospecten bewust maken van uw merk, de juist informatie geven over uw bedrijf en een gesprek starten met uw klanten. Dit laatste kan u zelfs een fanbasis opleveren. Dankzij advertenties worden uw video’s vaker gedeeld, krijgt u meer abonnees voor uw YouTubekanaal en kan u met uw trouwe klanten snel en vlot communiceren.

Waar vinden gebruikers uw video’s?

Gebruikers kunnen uw video vinden door te zoeken op uw startpagina van uw eigen website. Dit is handig om producten te demonstreren  aan uw klanten op een manier die met tekst niet mogelijk is. Daarnaast kunnen gebruikers uw video terugvinden als ze in YouTube zoekwoorden invoeren. Door het weergeven van videosuggesties op basis van hun zoekwoorden, zien mensen die reeds geïnteresseerd zijn in uw aanbod uw advertentie. Ook wanneer een gebruiker uw video op YouTube bekijkt, worden rechts naast deze video links weergegeven naar andere video’s die u heeft geüpload. Bovendien kan uw video ook worden weergegeven op enkele van de duizenden partnerwebsites van Google in het Google Display Netwerk. Wat is het nut hiervan? Uw advertenties worden getoond aan mensen die uw website eerder hebben bezocht, maar niet de gewenste actie hebben ondernomen. Zo kan u hen toch nog overtuigen. Vervolgens kan u uw advertentie voor andere filmpjes laten tonen. De kijker krijgt de mogelijkheid om na 5 seconden de advertentie over te slaan wanneer het hem niet interesseert.  U hoeft zich geen zorgen te maken. U betaalt pas als men de advertentie volledig uit kijkt of langer dan 30 seconden. Hier is natuurlijk de uitdaging om de kijker te verassen en hem geboeid te houden. Ten slotte komt uw video ook tussen de Google search resultaten actos drug. Dus men hoeft zeker niet alleen op YouTube te zoeken om uw video te vinden. Ook kan u zelf leren uit de YouTube analytics data om na te gaan hoeveel kijkers uw video’s hadden, waar ze afhaken, etc.

Heeft u het gehad met de klassieke advertenties die toch weinig opleveren? Overweeg dan de gesponsorde YouTube-video’s. Het is echter niet slim om u in deze wereld van online video marketing en YouTube te storten zonder enige kennis en ervaring. Spring niet in het ondiepe en neem contact op met een deskundig bedrijf. Zij staan te wachten om u van dienst te kunnen zijn.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.