Je betaalt enkel als de kijker daadwerkelijk naar je film kijkt. Bij InStream advertenties moet de websitebezoeker ten minste 30 seconden van de video bekijken. Kortere films moeten zelfs helemaal bekeken worden. Dan pas betaal je voor de advertentieruimte. Dit is dan ook hét grote voordeel van YouTube Reclame: je betaalt enkel voor de kijkers die je effectief bereikt. Geld verspillen is er niet meer bij.
YouTube Video Advertenties zorgen ervoor dat jij je doelgroep gericht kan targeten op basis van criteria zoals woonplaats, geslacht, leeftijd en interesses. Dit is een grote troef als je nationale of regionale campagnes wilt voeren bijvoorbeeld rond bepaalde winkelpunten of een gebied waar je de verkoop of expansie wilt ondersteunen.
Aanwezig zijn op YouTube mag niet ontbreken in de communicatiestrategie van een modern bedrijf. Je doet dit simpelweg door je merk of bedrijf op video te zetten. Mensen verkiezen video boven tekst en vinden het ontspannend en gemakkelijker om te begrijpen. Bovendien is er de mogelijkheid om gericht te adverteren op YouTube dankzij YouTube TrueView in 3 vormen.
Een simpele vraag of niet? Consumenten spenderen vandaag heel wat tijd online en ze zijn daarbij heel actief op YouTube, de tweede grootste zoekmachine van het internet. Meer dan 100 miljoen mensen bekijken dagelijks online video’s. Nu je weet waar je potentiële en bestaande klanten hun meeste online-tijd spenderen, weet je ook waar je reclame moet maken om hen effectief te bereiken.
Advertenties worden boven of rechts van de normale zoekresultaten op YouTube weergegeven.
Advertenties worden rechts weergegeven naast de video die een kijker aan het bekijken is of op andere websites in het Google Display Netwerk die overeenkomen met de ingestelde doelgroep.
Advertenties komen net voor de video content die een kijker wilt bekijken. Het zijn televisie-achtige advertenties die worden afgespeeld voor een andere video. Na vijf seconden hebben kijkers de mogelijkheid om je video over te slaan of uit te kijken.