16 Sep Waarom kocht Disney, Maker Studios?
The Walt Disney Company kocht in maart 2014 Maker Studios voor ongeveer 500 miljoen dollar of ongeveer 360 miljoen euro. Maker Studios is een leverancier van online videoproducties voor het bekende sociale netwerksite YouTube. Het is een netwerk van YouTube-kanalen waarvoor het bedrijf zaken als promotie, merchandising, royaltyvrije muziek en technische ondersteuning regelt. Bovendien kan het aankoopbedrag oplopen tot wel 1 miljard dollar als bepaalde doelstellingen worden behaald.
Disney weet waarmee het bezig is, want Maker Studios is een van de grootste spelers op Youtube. Het heeft ongeveer 55.000 kanalen, 5,5 miljard views per maand en 380 miljoen abonnees. Als je weet dat er in Amerika ongeveer 317 miljoen inwoners zijn, weet je dat het aantal abonnees enorm hoog ligt en het netwerk een gigantisch bereik heeft. Bovendien betalen ze slechts 0,1 dollar per view voor 1 maand (0,5 miljard dollar/5,5miljard views). Stel dat een Amerikaanse TV-zender een bereik van 380 miljoen kijkers zou halen dan zou dit zeer interessant zijn voor adverteerders. Zij zouden hun opbrengsten massaal zien stijgen.
Met deze overname wil Disney meer tieners bereiken. Op deze manier krijgt het een hoop geavanceerde technologie en inzicht die het bedrijf kan gebruiken om zijn producten bij zijn doelgroep te promoten diabetes drugs.
Online video marketing is enorm aan het groeien en met deze aankoop bevindt Disney zich in een toppositie binnen deze evolutie. Het bedrijf is helemaal mee met zijn tijd en weet dat het zijn concurrenten een stap voor moet zijn.
Sorry, the comment form is closed at this time.