De Vlaamse Vereniging voor Geestelijke Gezondheid (VVGG) zet zich in voor de geestelijke gezondheid in Vlaanderen. Ze organiseert acties om mensen en organisaties een duidelijker beeld te geven van geestelijke gezondheidsproblemen, van mensen met psychische problemen en op de zorg ervoor.
De VVGG wil met de sensibiliseringscampagne ‘Ooit al zo gereageerd?’ mensen bewust maken van de manier waarop we -vaak onbedoeld fout- reageren op mensen die aangeven het psychisch moeilijk te hebben. Met een campagne op Youtube wil de VVGG bezoekers naar de campagnewebsite
www.ooitalzogereageerd.be leiden. Op die site worden concrete tips gegeven over hoe je wel kan reageren.
Voor de “Ooit al zo gereageerd?” campagne, bestaande uit aantrekkelijke, actiegerichte grafische spots die aan de doelgroep van de VVGG getoond werden, werden 607.804 vertoningen gerealiseerd met een 100% weergaveratio die zich tussen de 17,12% en 25.53% bevond. Deze hoge weergaveratio’s werden behaald dankzij correcte campagne instellingen waarbij weergavefrequentie en programmering van de spots voortdurend geoptimaliseerd werden. De campagne scoorde uitstekend bij de gewenste doelgroepen en de reacties en feedback van kijkers omtrent de campagne waren zeer positief.
De analytics van de themawebsite van de campagne toonden overigens in de weken na de campagne nog steeds verhoogde bezoekerscijfers.
Syntra is een vzw met een open aanbod van meer dan 500 korte en lange opleidingen voor ondernemers en hun medewerkers.
Syntra AB (Antwerpen – Vlaams-Brabant) wil het aanbod van cursussen en diensten aan hun doelgroep kenbaar maken in Antwerpen en Vlaams-Brabant.
Kingsberry realiseerde een grafische spot voor een doelgerichte Youtube-campagne. De online campagne werd daarna door Kingsberry ingesteld volgens regio, leeftijd en interesses van de doelgroep. Kort na lancering werden de resultaten door ons geanalyseerd zodat we de campagne konden optimaliseren. Kingsberry realiseerde, dankzij deze aanpak, een succesvolle Youtube campagne met een 100% weergaveratio van 17 %.
Wat doet Shoesorwhatever?
Shoesorwhatever is een trendy schoenenwinkel in het centrum van Heist-op-den-Berg. De winkel verkoopt voornamelijk hippe sneakers, ook in grote maten.
Shoesorwhatever wil regionaal adverteren om een hip publiek aan te spreken. De campagne moet mensen aansporen om zowel de winkel als de website te bezoeken waar de collectie te bekijken is.
Kingsberry creëerde een
doelgroepgerichte en kosten-efficiënte Youtubecampagne waarbij de advertentie van Shoesorwhatever te zien was bij mensen uit de doelgroep in de regio van Heist-op-den-Berg. De advertentie spoorde mensen aan tot actie.
De spot haalde een hoge doorklikratio van 1,8% en een degelijke weergaveratio van 14%. De eigenares van de winkel werd door haar klanten positief aangesproken ivm de spot op Youtube en merkte een duidelijke toename van het aantal klanten tijdens de campagne.
Start nu met onze YouTube Reclame en krijg tot 150 euro korting!